Friday 24 October 2014

Hilangkan loya dengan peppermint-ginger plus Shaklee

Sesiapa yang mengalami masalah angin dalam badan, Umi nak syorkan Shaklee peppermint-ginger plus ni. memang bagus. Ianya juga bagus untuk ibu hamil bagi menghilangkan rasa loya dan mual. Ini adalah persediaan secara semulajadi dan tidak akan memudaratkan bayi dalam kandungan. 


Apa kandungan peppermint- ginger plus ni..jom teruskan pembacaan..

Bahan utama peppermint-ginger plus ada daun pudina,halia,adas dan cekur manis. Bahan-bahan yang selalu digunakan secara tradisional untuk menyelesaikan masalah angin dan penghadaman.

Secara klinikal Peppermint-Ginger Plus sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, kembung dan penghadaman.

Bagaimanakah bahan-bahan ini membantu ?

Daun Pudina (mint) : Ia mempunyai kesan penenang oleh itu bagus untuk melegakan otot-otot perut, membantu penghadaman, mabuk laut serta darat, melegakan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Bagi mereka yang menjalani rawatan kemoterapi ia dapat melegakan kesan sampingan seperti loya dan hilang selera makan. Pudina juga mampu merangsang mengeluarkan peluh oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Pudina juga mampu membuatkan seseorang itu fokus.

Halia (ginger) : Halia merangsang rembesan enzim salvia yang membantu didalam pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual ketika mengandung dan membuang angin selepas bersalin. Satu kajian di Switzerland menunjukkan bahawa halia menghalang mabuk laut. 

Pokok Adas (fennel) : Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut dan melegakan gejala flu. Ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

Cekur Manis (anise) : Digunakan oleh orang Mesir Purba bagi melegakan masalah pencernaan, sakit ketika haid, batuk dan kahak. Ia merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit biasa dan melegakan gejalaheat wave.

Baguskan..berminat nak dapatkannya ..
hubungi lah Umi ye ;)

Umi Azmil
Pengedar Shaklee Terdekat Anda
(Puncak Perdana, Alam Budiman, Cahaya SPK Shah Alam dan sekitarnya.)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 013 2405031 atau email vitaprecious@gmail.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment