Monday 20 October 2014

B-Complex Shaklee Untuk Ibu Hamil

Tidak tergambar perasaan bila disahkan hamil oleh doktor..Umi pasti semua pasangan suami isteri pasti akan tersenyum gembira bila mendapat perkhabaran yang indah ini kan..lagi2 itu adalah anak pertama ;)..Umi dan suami pun tak terkecuali..memang sangat bersyukur dan kami suami isteri terus sujud syukur bila balik dari klinik..masih terbayang senyuman suami meleret..senyum sorang2 time drive balik dari klinik hari tu..heheh..alhamdulillah Allah makbulkan doa kami selepas setahun setengah menunggu. 

Jadi sini kepada ibu2 hamil sekalian, amatlah penting untuk kita menjaga kandungan dengan selamat dan membantu pembentukan janin dengan baik kerana awal kehamilan adalah saat kritikal untuk perkembangan organ2 penting janin. Sini Umi syorkan pengambilan ESP Shaklee dan B-Complex Shaklee. 




Untuk entri ni Umi nak tekankan tentang  B-Complex Shaklee ye

Vitamin B Complex adalah merupakan gabungan dari beberapa vitamin yang larut air. Komponen B kompleks terdiri daripada:

1. B1 (thiamin)
2. B2 (riboflovin)
3. B3 (niacin)
4. B5
5. B6 (pyridoxine)
6. B12 (cobalamine)
7. Acid folic
8. Asid panthothenic
9. Biotin

Ada kandungan asid folic didalamnya yang mana diperlukan oleh ibu hamil pada awal kehamilan untuk mencegah terjadinya kecacatan spina.

KELEBIHAN B COMPLEX 
1. Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
2. Mengelakkan penyakit beri-beri.
3. Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.
4. Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.
5. Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.
6. Mencegah stress.
7. Menguatkan antibodi tubuh.
8. Amat penting untuk aktiviti sel genetik.
9. Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino.
10. Diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.
11. Mencegah anemia.
12. Amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik.
13. Mencegah anemia (tekanan darah rendah)
14. Mengandungi asid folik yang membantu pertumbuhan otak janin

B-Complex juga bagus untuk mencegah stress yang mana kita maklum stress adalah tidak bagus untuk ibu mengandung. Umi ada terbaca satu artikel mengatakan stress boleh mengurangkan penghasilan hormon progesteron yang mana hormon ini amat diperlukan bagi mengelakkan keguguran atau kelahiran pra matang berlaku. 




Berdasarkan sebuah kajian yang dilakukan di Jerman yang dilakukan oleh Petra Arck dan rakan2nya, mereka menemui bahwa secara tidak langsung stres juga menyumbang kepada kurangnya penghasilan hormon progesteron. Ini apabila mereka telah memantau 864 ibu hamil dan mengambil sampel darah untuk melihat tahap stress ibu2 berkenaan. Hasil pemantauna mendapati 55 ibu hamil yang mengalami keguguran adalah kerana dari tekanan stress yang kuat berbanding dari ibu2 hamil yang kurang mengalami stress. Namun begitu, menurut pengamal perubatan kajian begini adalah kurang tepat untuk penyebab menurunnya hormon progesteron. Namun sebagai ibu hamil kita boleh ambil ini sebagai langkah berjaga2.

Untuk pertanyaan anda boleh hubungi Umi ye..

Umi Azmil
0132405031
Pengedar Shaklee Terdekat Anda
(Puncak Perdana, Alam Budiman, Cahaya SPK Shah Alam dan sekitarnya.)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 013 2405031 atau email vitaprecious@gmail.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment