Wednesday 22 October 2014

Petua Cantik (i)

Salam u oll..hari ni Umi nak share pasal petua cantik..boleh amalkan ye

Cara untuk hilangkan jeragat wajah ialah rendamkan sengenggam beras semalam. Esoknya kisarkan ia bersama dua inci daun betik muda, satu inci kulit kayu manis dan air. Kemudian gosokkab bahan2 tersebut ke seluryh wajah dan biarkan ia kering kira2 20 minit sebelum bilas.

Bawang putih rawat tumit merekah
Anda mengalami tumit kaki pecah atai merekah, jangan risau sini Umi share petua yang boleh kita buat amalkan. Campurkan perahan limau nipis bersama bawang putih yg telah dihancurkan. Gosok perlahan2 pada tumit kaki bermasah secara rutin sehingga anda rasakan perubahannya.

Petua untuk dapatkan kulit yang sihat dan lembap secara semulajadi. Kisarkan kubis kemudian tapis dan ambil airnya. Campurkan sedikit madu lebah dan kacau sempurna. Sapukan ia pada wajah anda dan biarkan kering kira2 10 min dan bilas dengan air suam.

Cara untuk mencerahkan siku & lutut yang kehitaman adalah dengan memoting nanas dan parutkan. Sapykan pada kawasan bermasalah, gosokkan perlahan2 dan biarkan seketika. Bilas dengan air bersih dan biarkan ia kering sempurna.

Selamat mencuba  ye ;)

No comments:

Post a Comment