Saturday 11 October 2014

Protein Penting Untuk Ibu Hamil

Protein untuk ibu hamil amatlah penting kerana ianya adalah salah satu nutrien yang baik yang diperlukan oleh bayi. Ianya membantu pertumbuhan otak bayi menjadi lebih optimum. Pertumbuhan otak yang baik akan membantu kawalan badan yang baik dan juga membantu pertumbuhan jantung yang baik untuk janin/bayi.

Ibu hamil juga amat memerlukan sekitar 75 gm atau lebih 25 gm dari sebelum hamil. Jadi disarankan untuk wanita yang merancang untuk hamil, bolehlah mula mengamalkan pengambilan protein yang seimbang dan betul.  Dan bila seseorang wanita berjaya hamil pengambilan protein haruslah terus diamalkan lagi2 pada trimester pertama bila pembentukan janin sedang berlaku, pada trimester pertama ini ibu hamil memerlukan protein lebih kurang 50gm sehari. Pada trimester kedua ibu hamil memerlukan  sekitar 68 gm dan seterusnya semakin meningkat pada trimester ketiga.

Jadi untuk memudahkan pengambilan protein yang berkesan, saya perkenalkan ESP Shaklee- produk yang sangat hot dan glemer di Shaklee..nama penuhnya Energizing Soy Protein. Ianya dihasilkan melalui kajian klinikal yang sangat ektensif dan komprehensif dan memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. ESP juga terhasil daripada protin kacang soya yang mana kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO'" bermaksud kacang soya yang telah diproses pada kadar suhu yang rendah. Ianya juga merupakan satu2 produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
Hebatkan.....

Kalau anda nak tahu, satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia....

Jadi kesimpulannya, wanita2 dan ibu2 hamil sekalian , pilihlah protein yang terbaik untuk kesihatan anda dan kandungan anda. Insha Allah.

Jangan malu2 PM Umi ...0132405031...anytime boleh ;)

PROMO  OCTOBER 2014 >>> ESP BELI 6 PERCUMA 1


2 comments:

  1. well done!!!!keep up a good work..nanti kita sama2 usaha k..insyallhh...nanti jgn lupa singgah ke blog saya ye..
    http://inspirasikeluargasihat.blogspot.com/

    ReplyDelete