Friday 17 October 2014

Kenali Asid Amino

Mari Kenali Asid Amino

Asid amino adalah unit terkecil dari protein dan boleh ditakrifkan sebagai suatu molekul organik yang terdiri daripada asid karboksilik amina dan kumpulan-kumpulan berfungsi asid amino terdiri daripada nitrogen, karbon, oksigen, dan hidrogen molekul.
Asid amino perlu, juga disebut mengehadkan asid amino, asid amino yang tidak boleh dihasilkan dalam tubuh kita dan harus diperolehi daripada sumber makanan. Terdapat 8 asid amino utama.

Fungsi asid amino

Asid amino merupakan komponen utama dalam pelbagai metabolisma. Walaupun ia terdiri daripada pelbagai jenis metabolisma tetapi dikategorikan sebagai fungsi daripada asid amino kerana ia merupakan sebahagian daripada pusat kompleks dan sistem biologi

Fungsi dan penggunaan asid amino lain bergantung pada asid-asid amino, unsur-unsur mineral, karbohidrat dan asid lemak dan mempunyai kesan tidak langsung yang dimanifestasikan dalam pelbagai metabolisma.

Terdapat 7 asid amino utama :

1) Tryptophan
Diperlukan untuk sintesis neurotransmitter serotonin. Ini membantu meringankan migraindan kemurungan. (Makanan sumber triptofan)

2) Valine
Penting untuk pembinaan otot.
Kesan sampingan kandungan valine dalam tubuh termasuk halusinasi.
kelebihan valine pertumbuhan normal, memperbaiki rangkaian, mengatur kandungan gula darah, dan memberikan tenaga kepada tubuh.
Valin membantu merangsang sistem saraf pusat, dan diperlukan untuk fungsi mental yang normal

3) Isoleucine
Diperlukan untuk sintesis hemoglobin, unsur utama sel darah merah.

4) Leucine
Bermanfaat untuk kulit, tulang dan rangkaian penyembuhan luka. Ini mendorong hormon pertumbuhan sintesis.

5) Lysine
diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan tulang pada anak-anak, membantu dalam penyerapan kalsium dan menjaga keseimbangan nitrogen yang penting dalam tubuh, menghasilkan antibodi, hormon, enzim, pembentukan kolagen serta pembaikan rangkaian.
Lisin juga membantu tubuh menyerap kalsium, dan memainkan peranan penting dalam pembentukan kolagen, suatu zat yang penting untuk tulang dan rangkaian, termasuk kulit, tendon, dan tulang rawan

6) Methionine
Merupakan antioksidan. Ini membantu dalam pemecahan lemak dan membantu mengurangkan degenerasi otot. Ini juga baik untuk kesihatan kulit dan kuku.

7) Phenylalanine
Bermanfaat bagi kesihatan sistem saraf. Ia meningkatkan memori, mengurangkan kemurungan dan meningkatkan nafsu makan.

Asid Amino dalam ESP Shaklee :

http://vitaprecious.blogspot.com

Cara terbaik dan mudah untuk mendapatkan asid amino ini ialah melalui ESP Shaklee.
Shaklee menghasilkan ESP ini menggunakan proses pensijilan Indentity Preserved Program (IPP ) yang mana ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan genetik, pengawasan yang sangat rapi dan ketat daripada benih sehingga kepada pengeluarannya. baguskan..hanya dengan segelas bancuhan anda akan dapat semua asid amino yang diperlukan..pastinya lebih mudah dan cepat..

Yang bestnya ESP ini tahan 2 bulan dan pasti menjimatkan kita..berbaloi dengan harganya ;)

Mari dapatkan harga ESP Shaklee dengan harga yang lebih murah untuk bulan ini. Jangan segan2 PM Umi ye ;)

PROMO  OCTOBER 2014 >>> ESP BELI 6 PERCUMA 1

Umi Azmil
0132405031
Pengedar Shaklee Terdekat Anda
(Puncak Perdana, Alam Budiman, Cahaya SPK Shah Alam dan sekitarnya.)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.


No comments:

Post a Comment