Monday 3 November 2014

Cara tingkatkan kesuburan wanita dan lelaki

Salam semua..hari ni Umi nak kongsi berkenaan kesuburan..kesuburan perlu ada untuk memastikan kita mampu untuk menghasilkan zuriat dan kebolehan untuk wanita mengandung..memang impian setiap pasangan untuk memperolehi zuriat secepat mungkin setelah berkahwin. Rasa tidak sabar untuk melihat hasil cinta membesar didepqn mata. 

Untuk mencapai impian ini..Umi nak syorkan supplemen Shaklee yang boleh membantu masalah kesuburan atau sukar hamil. Memang rezeki adalah ditentukan Allah tapi kita sebagai hambaNya haruslah berikhtiar dan berusaha...Jom tengok apa yang Umi boleh syorkan...

ESP Shaklee : Minuman protein yang berasas soya. Protein amat diperlukan untuk penghasilan sel2 baru dan menyediakan asid amino yang diperlukan oleh badan. Bila sel2 baru terhasil maka badan akan berada dalam keadaan baik dan bersedia untuk proses kehamilan kerana protein akan membantu merangsang hormon esterogen wanita dan ESP juga membantu untuk menguatkan rahim.

B-COMPLEX:  Vit B, terutamanya Folic Acid adalah bahan genetik penting dalam telur dan sperma.Together dengan vitamin B12 dan B 6, asid folik berfungsi untuk memastikan kod genetik bayi anda intact dan meningkatkan kesuburan

ZINC: Kekurangan zink boleh menyebabkan perubahan kromosom pada wanita dan lelaki yang menyebabkan ketidaksuburan.Zinc penting utk menghasilkan hormone  estrogen dan progesterone dan membuat lapisan luar dan ekor sperma .

OMEGA 3 asid lemak: Ini adalah penting untuk fungsi hormon dan mengawal keradangan yang boleh mengganggu uterus. Bagi lelaki, suplemen OMEGA 3 adalah penting kerana air mani adalah kaya dengan prostaglandin, yang diperbuat daripada lemak ini.

SELENIUM: Membantu melindungi anda daripada radikal bebas, membantu untuk mencegah kerosakan kromosom, yang boleh menyebabkan kecacatan kelahiran dan keguguran serta membantu meningkatkan bilangan sperma.

VITAMIN E: Satu lagi antioksidan  kuat yang meningkatkan kesuburan apabila diberikan kepada lelaki dan wanita. Pengambilan VIt E meningkatkan 19-29% chances utk Hamil.

Ok itu antara produk2 Shaklee yang boleh Umi syorkan..Umi pon amalkan ini juga dan alhamdulillah Umi berjaya hamil dengan izin Allah setelah setahun setengah berkahwin..dan juga amalan kerohanian yang tidak ditinggalkan. percayalah Allah akan makbulkan doa kita kalau kita konsisten dengan usaha yang kita buat. Alhamdulillah

Marilah kita cuba berikhtiar dengan Shaklee..semoga Allah makbulkan doa kalian yang ingin zuriat..aminnn

Boleh hubungi Umi 0132405031..;)

1 comment:

  1. kesuburan ni berkait dengan suami dan isteri..kalau ada masalah cepat-cepat rawat, sekurangnya vitamin ni takde kesan sampingan..

    ReplyDelete